Pořízení fotovoltaické elektrárny je pro většinu českých domácností správné rozhodnutí. Kamenem úrazu bývá výběr jejího dodavatele. Zde musíme poznamenat, že ne každý na internetu, kdo má na titulce slunnou fotografii rodinného domu se střešní elektrárnou, je seriózní zárukou kvality a dobře provedené práce. Jak poznáte, že se jdete správným směrem?
1. Poradenství
Lidem v dobré společnosti záleží na tom, aby vám elektrárna doopravdy usnadnila život. Nabídnou vám mimojiné různé rady, jako například:
- Jak můžete sladit domácnost s FVE tak, aby byl výkon elektrárny co nejvyšší,
- jak na FVE připravit dům, pokud jej teprve stavíte,
- jaké jsou výhody kombinace fotovoltaiky s tepelným čerpadlem.
Víte, že je Topíte první společností v ČR, která propojí FVE s tepelným čerpadlem s tím, že montáž obojího provede jedna společnost?
2. Standardní dodací lhůta
Na instalaci fotovoltaiky byste neměli čekat déle než 3 měsíce. (Samotná práce montérů trvá jen pár dní a následně se čeká nad vyřízení smlouvy s distributorem.) Pokud je dodací doba delší, něco není v pořádku.
3. Je váš nápad ten nejlepší?
Ukázkou dobré společnosti může být i to, že vám váš nápad (v tomto případě instalace FVE) nedoporučí. Že tyto postupy daná společnost dodržuje můžete zjistit například tím, že se zeptáte známých, pročtete diskuze na internetu atp.
4. Správné dimenzování elektrárny
Jelikož stát poskytuje různě vysoké dotace různě dimenzovaným elektrárnám, stává se, že někdo záměrně předimenzuje výkon, aby získal dotaci vyšší. Takové řešení vám nepřinese žádný užitek, naopak.
5. Pozor na předpřipravené balíčky
Různé akce, které obsahují výhodné balíčky pro rodinné domy atd., nejsou seriózní. Vždy je lepší schůzka s profesionálním zaměřením přímo na místě, výpočty a jasně daná fakta.
6. Komunikace dělá své
Je to podobné jako pocit u podané ruky. Plánujete poměrně velkou investici do něčeho, co bude součástí vašeho budoucího života. Nikdo by s vámi proto neměl jednat takovou formou, jako když si jdete koupit tričko. A myslíme tím i komunikaci společnosti navenek.
7. Servis a monitoring musí být samozřemost
Možnost pravidelných revizí, záruční a pozáruční servis. To vše by mělo být naprostým standardem. Týká se to i monitoringu vaší elektrárny, díky kterému dodavatel v případě poruchy vaší elektrárny povolá okamžitý servis. To vám zajistí klid.
8. Pozitivní reference namísto příliš nízké ceny
Vynikající společnost ve svém oboru poznáte podle toho, že má za sebou mnoho úspěšných realizací. Taková firma se na svém webu ráda pochlubí hodnocením od svých zákazníků, kteří ji často děkují sami od sebe. Oproti tomu společnost, které nemusíte dávat velkou důvěru, bude ta, jež nabízí podezřele nízké ceny. Je to jednoduché a často používané lákadlo ve všech prodejních odvětvích. Bohužel se nakonec místo prvotní nízké částky dočkáte spíše nesprávně zpracované kalkulace, což povede k navýšení finální ceny.
9. Návratnost pro každého jiná, záruka pro každého stejná
Nikdo by neměl ledabyle slibovat rychlou návratnost jen proto, že to dobře zní. Slova o tom, že se vám s FVE vrátí investice do 4 let, většinou neplatí. Naopak záruka by měla být co nejvyšší, přičemž 25 let je ideální záruka na solární panel.
Na českém trhu najdete solidní i méně důvěryhodné společnosti. Než se pevně rozhodnete, projděte si pečlivě těchto 8 zásadních bodů. Pokud si nevíte rady s něčím konkrétním, neváhejte se obrátit na naše specialisty, kteří vám rádi zdarma a nezávisle poradí.